Dit Ingrediënt In Je Koffie Is Leverancier Van Onuitputtelijke Energie

0
685

Wie houdt er niet van koffie? Het is een heerlijke warme drank, waarvan we inmiddels weten dat het antioxidanten en vitamine B2 bevat en dus (bewezen) gezondheidsvoordelen biedt. Helaas bevat koffie echter verder weinig voedingstoffen, maar er is wel iets geweldigs aan toe te voegen: kokosolie! Voeg kokosolie met rauwe cacao en een natuurlijke zoetstof toe in je kopje koffie en je dagelijkse bakkie leut transformeert in een superdrank waarvan je een energieboost krijgt, die de honger als sneeuw voor de zon laat verdwijnen en het lichaam onmiddellijk voorziet van microvoedingstoffen.

  1. Rauwe cacao: bron van mineralen en vitamines

Rauwe cacao is puur natuur en bevat vele voedingsstoffen die door de koude persing niet verloren zijn gegaan. De vitamines in rauwe cacaopoeder helpen niet alleen tegen welvaartsziektes als diabetes type 2 , hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk en osteoporose. De vitamines en mineralen in rauwe cacao ontspannen de spieren, verbeteren de cognitieve functies en reduceren stress. De tryptofaan wat van nature in de cacao zit, werkt in op de serotoninehuishouding waarmee het je stemming verbetert.

  1. Meer energie

Het is bekend dat de cafeïne in koffie in de ochtend een flinke oppepper kan geven, maar het kan ook voor ongewenste verstoringen in ons ritme zorgen. Kokosolie is een verzadigd vet welke invloed heeft op de opname van de cafeïne in het lichaam. Het zorgt voor vertraging hiervan en het verkleint daarmee de nadelige effecten. Dat komt omdat kokosolie rijk is aan MCT vetten, een speciale categorie vetzuren die makkelijk worden afgebroken en snel worden omgezet in energie. Het resultaat is dat de olie de pieken en dalen van de cafeïne onder bedwang houdt en de energie langdurig en constant afgeeft. Daarnaast voorziet de stof theobromine in de rauwe cacao het lichaam van  een extra dosis energie.

  1. Minder honger

Uit onderzoek is gebleken dat het aantal proefpersonen die  in de ochtend MCT vetten consumeerden gemiddeld later lunch namen dan de personen die het niet gebruikt hadden. Ook aten deze mensen beduidend minder bij de lunch.

Zo bereid je de juiste ingrediëntenmix voor in je koffie:

Maak deze hoeveelheid en bewaar hem  in een goed afgesloten pot, zodat je elke ochtend direct je koffie kunt verrijken met voedzame, energiegevende, hongerstillende additieven:

1 kopje gesmolten kokosolie

1 kopje rauwe cacaopoeder

3 eetlepels erythritol (100% natuurlijke suiker, te koop in de reformwinkel)

Bereiding:

  1. Schep alle ingrediënten bij elkaar in een blender en mix ze goed door elkaar.
  2. Schep het mengsel over in een pot en zet het in de koelkast tot het opstijft.
  3. Bewaar de pot daarna in een kast (vlakbij je koffievoorraad).

Voeg een royale koffielepel hiervan toe aan je koffie en roer tot het geheel is opgelost.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here