Geen Tijd Om Te Sporten? 7 Slimme Tips Om Toch In Beweging Te Zijn!

0
429

Je hebt wel zin om te sporten, maar je hebt geen tijd omdat je jonge kinderen hebt, een te drukke baan hebt, het huishouden moet doen, een drukke agenda hebt? Voor deze sporten kun je wel tijd maken en als je eenmaal de smaak te pakken hebt, zul je zien dat er opeens toch meer tijd vrijkomt.

1. 7 minuten workout
De 7 minuten workout is te vinden op diverse filmpjes op het internet. In slechts 7 minuten per dag werk jij aan je conditie en een strak lichaam. Iedereen kan 7 minuten vrij maken, of je nu wel of geen kinderen hebt. De 7 minuten workout bestaat uit 12 oefeningen, 30 seconden per oefening met een pauze van 10 seconden tussen elke oefening. De filmpjes laten je precies zien wat je wanneer moet doen en hoe lang je de oefening moet volhouden. Na de 7 minuten voel je in je hele lijf dat je flink getraind hebt. Het kan echt! Fit in slechts 7 minuten per dag en je hoeft er de deur niet voor uit.

2. Touwtjespringen
Touwtjespringen is een hele goedkope en makkelijke manier om thuis aan sport te doen. Het is een complete training voor het onderlichaam, maar ook de buikspieren, armen en schouders worden getraind. Touwtjespringen verbetert het uithoudingsvermogen, vermindert cellulitis, zorgt voor een plattere buik en je kunt er ook mee afvallen. Begin met 5 minuten en bouw dit geleidelijk uit naar 15 minuten. Je kunt op elk gewenst tijdstip trainen, bijvoorbeeld lekker in de tuin.

3. Hardlopen
Hardlopen is een goedkope sport en heeft nog veel meer voordelen. Door hard te lopen versterk je spieren, pezen en banden en je bouwt je weerstand ermee op als je het doet in de buitenlucht. Hardlopen verlaagt je stressniveau en het is goed voor je humeur. Je kunt het doen wanneer het je uitkomt, je hebt geen abonnement nodig bij de sportschool. Je hebt slechts een half uurtje nodig. Overdag geen tijd om te lopen? Sta ’s ochtends wat eerder op en begin je dag sportief.

4. Wandelen
Zoek je een rustige manier van bewegen, wat wel helpt je conditie op te bouwen? Ga dan wandelen. Wandelen is goed voor het hart, het verlaagt het risico van een te hoge bloeddruk en je verbrandt er vet mee. Wandelen kun je achter de kinderwagen, je hebt er geen oppas voor nodig. Je kunt het alleen of met vriendinnen doen, het kost niets en kan elk moment van de dag.

5. Yoga
Voor yoga hoef je niet naar de sportschool, je kunt het gewoon lekker thuis doen. Als je kindje zijn of haar middagdutje doet, pak jij je spullen om aan de slag te gaan met enkele yoga oefeningen. Op het internet kun je aan de hand van filmpjes en websites oefeningen vinden en instructies om ze op de juiste manier te doen. Het enige wat je verder nodig hebt is een matje en comfortabele kleding. Yoga zorgt voor ontspanning en maakt je spieren sterker. Het verbetert de bloedsomloop, je wordt leniger en het verbetert je ademhaling.

6. Zwemmen
Je moet om te zwemmen wel even de deur uit. Heb je kleine kinderen, neem dan je partner mee. Hij/zij kan zich ontfermen over de kinderen en jij kunt tijd nemen om baantjes te trekken. Je traint je hele lichaam met zwemmen en omdat je in het water ligt, worden je spieren minder belast en is de kans op blessures minimaal. Zwemmen is een ideale vorm van ontspanning, het is goed voor je (rug)spieren, het vergroot je longinhoud en zorgt voor een goed humeur.

7. Hometrainer
De laatste in het rijtje slimme sporttips is de aanschaf van een hometrainer. Het is wel een hele investering, maar je haalt er een stukje sportschool mee in huis. Je hoeft er de deur niet voor uit en je kunt wanneer het je maar uitkomt even een half uurtje lekker trainen. Een hometrainer is geen ingewikkeld apparaat. Iedereen kan het, hoewel het wel verstandig is bij de aanschaf van een hometrainer je goed te laten informeren. Trainen op een hometrainer maakt je fitter, je verbrandt er calorieën mee, het is goed voor je beenspieren, het hart en de longinhoud. Omdat je de oefeningen zittend doet, worden je gewrichten minimaal belast. Zet de hometrainer voor de televisie en werk aan je conditie terwijl je naar je lievelingsprogramma kijkt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here