100% Natuurlijke Oplossingen Voor Opvliegers In De Overgang

0
469

Bij vrouwen kondigen de opvliegers vaak de periode van de overgang aan. Ruim 80% van de vrouwen krijgen er in de overgang mee te maken. Je kunt met je klacht naar de huisarts. Er zijn namelijk medicijnen die je kunnen helpen. Meestal bevatten deze medicijnen hormonen, maar er zijn ook geneesmiddelen die hormoonvrij zijn. Ook kun je kiezen voor homeopathische middelen. Deze worden gemaakt op basis van natuurlijke, plantaardige grondstoffen en hebben vaak geen of minder bijwerkingen vergeleken met de reguliere medicijnen. Maar er zijn ook natuurlijke producten die je kunnen helpen om je lichaam en geest hormonaal wat meer in evenwicht te krijgen. Onderstaande producten en hulpmiddelen zijn 100% natuurlijk en bieden een oplossing tegen opvliegers.

Fyto-oestrogenen

Bepaalde voedingsmiddelen bevatten stoffen die helpen de hoeveelheid oestrogeen in evenwicht te brengen. Ze bevatten zogenaamde fyto-oestrogenen die hiervoor zorgen. De eerste 5 van de hieronder vermelde producten bevatten deze stoffen en kunnen bijdragen aan het verminderen van de hoeveelheid en ernst van opvliegers. De overige bevatten deze stoffen niet, maar hebben in diverse onderzoeken laten zien dat zij een gunstige bijdrage kunnen leveren bij het verminderen van opvliegers.

  1. Sojaproducten
  2. Peulvruchten (linzen, kidneybonen, kikkererwten)
  3. Zaden (lijnzaad, pompoen- en zonnebloempitten)
  4. Noten (amandelen)
  5. Luzerne en rode klaver
  6. Aardappelen
  7. Appels, peren, perzik en mango
  8. Kwark, karnemelk en biologische yoghurt
  9. Biologische eieren
  10. Vis: haring, makreel, paling
  11. Olie en vet: olijfolie, zonnebloemolie, roomboter, sojaolie en walnootolie

Wat je beter aan voeding kunt vermijden

Onderstaande voedingsmiddelen blijken bij veel vrouwen opvliegers op te wekken. Je kunt deze producten beter zoveel mogelijk daar waar mogelijk uit je voeding halen. Sommigen zullen misschien wat lastiger zijn om te schrappen, maar je kunt het altijd proberen.

  • Witte suiker
  • Wit meel (bloem) producten
  • Pikant gekruide gerechten
  • Eiwitrijke producten
  • Alle conserveringsmiddelen
  • Alcohol, frisdrank, koffie en thee

Aanpassingen in je levensstijl

Naast voeding kun je ook aandacht besteden aan je manier van leven. Niet roken en meer bewegen zullen hoe dan ook ten goede aan je gezondheid komen, maar kunnen ook lichamelijke klachten zoals opvliegers beperken.

Ademhalingstechniek

Probeer eens diep en langzaam vanuit de buik te ademen als je een opvlieger voelt aankomen. Adem in door de neus en blaas je adem uit via de mond.

Kleding

Draag kleding in laagjes. Je kunt dan iets uittrekken als je het warm krijgt. Kies liever niet voor kleding dat gemaakt is van nylon, spandex of dicht geweven polyester. Deze stoffen houden warmte vast. Kies voor stoffen die ademen, zoals linnen of katoen.

Beddengoed

Zorg ook dat de stof van je beddengoed van materiaal gemaakt is dat kan ademen, vocht en lichaamswarmte kan afvoeren en sneldrogend is.

Gezond gewicht

Vrouwen met overgewicht hebben meer en intenser last van opvliegers dan vrouwen met een gezond gewicht.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here