10 Drankjes Die Je Helpen Om Af Te Vallen

0
2085

Het zijn geen wonderdrankjes, maar deze drankjes helpen je zeker op weg naar een slanker lichaam als je ernaast zorgt voor gezonde voeding en meer beweging. Laat in ieder geval de limonade, frisdrank, energiedrankjes en alcohol staan. Ook de lichtproducten laat je liever staan. Probeer eens een van de onderstaande drankjes en je zult merken dat je bij regelmatig gebruik gemakkelijker en sneller gewicht verliest.

  1. Water

Water is het ideale drankje waar je niet van aankomt en zelfs van af kunt vallen. Je haalt het gewoon uit de kraan in Nederland. Het water is hier schoon en vers. Water bevat geen calorieën. Als je trek hebt in eten, vult een glas water je snel waarmee je de honger stilt. Water stimuleert de stofwisseling, waardoor je sneller vet verbrandt. Hoe meer water je drinkt, hoe sneller afvalstoffen uit het lichaam kunnen worden afgevoerd.

  1. Citroenwater

Start je dag met citroenwater. Dit biedt naast een afslankende werking nog een groot aantal voordelen, want citroenwater:

  • verbetert de spijsvertering
  • versterkt het immuunsysteem
  • verhoogt het energie niveau en geeft de hersenen een oppepper
  • hydrateert het lichaam
  • alkaliseert het lichaam

Houd het eens een paar dagen vol in de ochtend een glas (lauw) water met citroen te drinken op nuchtere maag. Na een tijdje ben je zo aan de positieve effecten gewend, dat je waarschijnlijk niet meer zonder zou willen.

  1. Witte thee

Witte thee zorgt ervoor dat je lichaam geen vetcellen aanmaakt. Zonder vetcellen kan het lichaam ook geen vet opslaan. De antioxidanten in witte thee zorgen er namelijk voor dat de vetcellen die het lichaam produceert, worden afgebroken. Witte thee verhindert dus de aanmaak van nieuwe vetcellen en breekt de vetcellen die in de maak zijn af. Witte thee bevat catechinen. Deze zorgen er voor dat je warmteproductie in het lichaam stijgt. Zodra de warmteproductie op volle toeren draait, verbrand je bij alles wat je doet meer calorieën dan dat je zou doen zonder witte thee.

  1. Groene thee

Groene thee biedt een goede ondersteuning bij het afslanken. Het bevat de flavonoïde EGCG (epigallocatechinegallaat), een stof die net als witte thee zorgt voor bescherming van de cellen tegen schade, veroorzaakt door vrije radicalen. Deze stof zorgt ook voor een verhoogde warmteproductie. Drink groene thee en je zult minder snel trek in eten hebben. De thee verhoogt je stofwisseling en omdat het drinken van thee zorgt voor een rustmoment, zul je ook stress ermee kunnen reduceren. Stress zorgt voor een hogere hoeveelheid cortisol, een hormoon dat zorgt voor gewichtstoename en vet doet opslaan (vooral rond de buik).

  1. Gemberthee

Gemberthee, gemaakt van verse gember, onderdrukt het hongergevoel. Je zult minder trek in eten hebben na het drinken van deze thee. Het helpt bij het afvallen omdat je minder eet. Begin ’s ochtends met je eerste kopje gemberthee en drink dan elke drie uur een kopje. Zo houd je de hele dag door een verzadigd gevoel en zul je minder snel naar tussendoortjes grijpen. Houd je niet zo van de bittere smaak van gember? Voeg dan wat honing en limoen toe.

  1. Brandnetelthee

Brandnetelthee bevat vitamine C, provitamine A, flavonoïden, foliumzuur, magnesium, ijzer en kiezelzuur. Deze stoffen hebben een bloedzuiverende en vochtafdrijvende werking. Je verliest wel voornamelijk vocht en het is dus een ideale thee als je veel vocht vasthoudt.

  1. Water of thee met munt

Voeg verse munt toe aan je glas koud of heet water. Munt geeft het een verfrissende smaak. Munt is goed voor de maag en de spijsvertering. Het werkt kalmerend en minder stress zorgt voor minder vetopslag. Het sterke aroma van munt zorgt ervoor dat je trek in eten ermee vermindert.

  1. Groentesap

Groentesappen geven een vol gevoel en houden je ook langer voldaan, waardoor je minder snel naar eten zult grijpen. Kies je dan ook nog eens voor kruisbloemigen (bloemkool, broccoli en andere koolsoorten) dan zul je met het drankje nog beter vet verbranden. Deze groente is namelijk rijk aan fytonutriënten, plantenstoffen die een goede invloed hebben op de hormoonhuishouding en de suikerspiegelbalans.

  1. Kokoswater

Vers kokoswater is een verkoelend en verfrissend drankje als je het gekoeld drinkt. Het bevat weinig calorieën, vult goed en bevat nauwelijks vet. Verwar puur kokoswater niet met het verpakte kokoswater in de supermarkt, daar zit vaak suiker of andere onnatuurlijke toevoegingen in. De vezels in het kokoswater geven je een voldaan gevoel en gaan verstopping tegen. Kokoswater is rijk aan gezonde voedingsstoffen, waaronder kalium, magnesium en koper. Drink daarom kokoswater na het sporten om je lichaam weer aan te vullen met vocht, zouten en mineralen. Het is een beter en gezonder alternatief voor sport- of energiedrankjes.

  1.  Zwarte koffie

In zwarte koffie (zonder melk en suiker dus) zit slechts 1 calorie. Het is echter rijk aan voedingstoffen, waaronder magnesium, kalium, vitamine B, mangaan. Deze ingrediënten hebben een gunstige invloed op de bloeddruk. De cafeïne maakt wakker en alert. Het geeft je een energie booster waardoor je harder kunt werken en meer leuke dingen doet. Beweging zorgt voor een snellere verbranding. Drink zwarte koffie echter met mate. Afhangende van hoe de koffie gezet is, kan volgens het Voedingscentrum dagelijks 4 kopjes normale filterkoffie worden gedronken, 2 kopjes espresso of koffie van cups. Kinderen onder de leeftijd van 13 jaar drinken beter geen koffie en daarna is tot de leeftijd van 18 jaar 1 kopje per dag in orde.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here